jangan menipu. ALLAH byar cash sekarang ni. !

awal sem tiga dulu. ada diorg dari hospital mana ntah buat kempen derma darah. aku nk derma la en. tapi time diorg buat kempen tu, aku dpt tahu lambat. time nk derma tu pun dah last day.  aku dtg pun diorg dah kmas2. so tak dpt laa kn . sdh je. huh.then aku jmpe doktor tu dia kata nnt akan ada lagi sekali. aku pun apa lagi excited la en. lama mcam tu ttbe ada kempen derma darah lagi. tpi time tuh pulak aku tgah demam. tapi tak kira. aku tetap nk buat jugak. degil. dah isi borang. check darah aku type apa semua dah. time nk check tkanan darah aku tu. haishh. time ni yang aku bgang ni. hehee. soal punya soal. aku tak di benarkan derma. sbb flu truk! dayuuum. tape la. nxt nk try lagi. aku akan pastikan aku sihat. nk jugak derma. ngee. buat kali terakhir untuk sem 3 tu, ada lagi skali kempen drma darah. time tuh pulak bulan syawal. aku duk PUASA 6 la ni. bole je buat esok. tpi aku nk jgk buat time tu. kau byngkan eh time subuh tuh aku tak shur. mlm smlm tu berbuka pun mkn biskut jee dua keping. dah isi borang semua. time nk amik tekanan darah, again! like usual kena soal siasat la kan.

doc: awak ada mkn apa2 ubat tak dlm masa terdekat ni?
cbs: tade.
doc: dah ambil sarapan?
cbs: (dgn pntas dan yakinnya aku menipu wlpun sedang berpuasa) sudah doktor!
doc: mkn apa?
cbs: ( bedal je apa yang bole) roti :)
doc: berapa keping?
cbs: sekeping.
doc: hmmm..betul ni?
cbs: yess,

then apa kejadah haram doktor duk tulis. aku ambil krtas tuh. dlm tu tulis air satu kotak. aku dh blur la en. pergi meja sebelah dpt la satu plastik makanan n sijil penghargaan. aku dah excited nk derma la ni. baru duduk atas kerusi nurse tu suruh aku minum susu satu kotak. aku dah haaa? kena minum jugak ke? hadoi. nk tanak minum ajo laa. nk derma punya pasal.. time aku tga duk derma ni si asma' dgn nisa dtg bwk askem. yang aku ni dah mmg tak puasa pau la en. apo lagi. hee. lpas pnuh je darah aku satu beg, nurse tu tarik la jarum kan. time dia tarik tuh sumpah sakit. sakit dia lain mcm.b4 ni tak pun rasa mcm ni. tapi aku buat tak tahu jela en. dia taruk kapas. then suruh rehat supaya tak pitam bila bgun nnt. time tuh dah pkul 11.10. klas aku kul 11.00. nurse tnya pnng tak. aku ckp takk. sbb ksian asma dgn nisa duk tnggu lama. time otw g klas tuh pnas trik. aku jln je buat bodoh. yang nisa dgn asma ni duk bahan2 aku pengsan la. pitam la. nnt tanak angkt la. ape laa. time nk sampai kat klas tu..ttbe rasa loya nk muntah. mata dah kabur2 dah. masuk klas dduk. trus minum air lagi 1 kotak. mkn biskut. then baru la legaa.. tgn kanan aku mmg lemah gila la. nk tulis pun skit. balik tuh aku sje sje la gatal tgn bukak tmpat yg kne cucuk tuh. hamik kau. lbam. gilo. tuh la balasan. aku g jmpe doktor kat uk esokkannya. doktor ckp cuma mybe time amik darah tu, jarum tu tersasar.hee. so. moral of the story. jgn menipu.disebabkan menipu 2 mnggu bru surut lebam tuh. dah la time tu stdy week. mmg aku takle nk stdy la kan. nk menulis punpayah. haha. ouh, btw, kalau tak mkn pun mmg puasa aku batal. kan? haha.lastly, ni saje salah satu cara aku berkhidmat kpd masyarakat. aku akan pastikan setiap setahun 2 kali aku mernderma. hee.  ramai org kata derma bole gain weight. soo? kau ingt aku kisah. yng pnting aku dpt tolong org yang memerlukan darah. kn? ngeee.


muka first time menderma. time part 1 (2010)

 muka pucat tgk jarum
msg satu kampung kau tahu. nk bgtahu saya pertama kali menderma. haha.

bengkak kat tgn lpas derma :(

p/s: kpd yang mampu derma,derma laa. bukannya kena bayar. yang penting niat tu ikhlas. ngee.

THE END.


1 comment:

achikyahh said...

dah derma darah daa. best. nak buat lagi jugak :)