antara kunci dgn saya mmg tiada jodoh :(






KISAH #1 :

selalu nya kalau kerja pagi, abah akan hantar mama kat lrt, then park kete dkt dkt dgn area TGI friday. so aku kne la jln beberapa ratus meter mcm tu utk ke subway. tapi ttbe pagi tuh, lpas hantar mama abh ajak pergi brekpes dulu. 

dalam kereta...

abah : angah, abh balik lambat hari ni. angah nk kunci kereta tak? then angah amik la adik dgn mama then nnt amik abah pulak.
cbs : hmm. oky jugak.tapi kalau angah kena OT?
abah : tape. mama ada kunci spare .
cbs : ouh, aah. okay2. ngee

lpas mkn2,  time tuh dah 8.20. 8.30 masuk kerja,  so abah hantar la dkt secret recipe.  just DROP aku. tayah la aku jln jauh. dkt skit..

masa  aku nk keluar kereta...

abah : eh. angah nk kunci kereta tak? (masih dlm keadaan enjin terpasang)
cbs : (dgn bodohnya menjwab) hmm. bolee jugak.

abah dgn gaya nk mengambil kunci kereta dan nk bgi kat aku.

cbs : *ttbe mencelah ehh. jap. habis abah nk bwk pakai apa? * dah gelak sakan.
abah huh? eh!*TEPUK DAHI, hahahahahah.bodohnya aku! hadoi. HAhAHAHAHAHAHAHAAHAHAHHAA. tolol betul.
cbs : hadoi.! abah abah ! lu otak ada baik kaa? * tepuk2 dahi sambil mengeleng

last2 ptg tu tak kena OT sbb pekerja dah ramai. customer tak bnyk. dan HUJAN lebat. nk balik tak bole! terpaksa la tngu sejam mcm org bodoh ! kalau la amik kunci kereta kan bagus. :(


KISAH #2 : * keesokan harinya,

mcm biasa hantar mama, tapi today tak brekpes sbb aku tade selera nk mkn.so abah park kat tmpt biasa. 

cbs : abah! nk kunci kereta. kang hujan pun bole balik. tayah mmbazir masa tnguu abah. bole jugak tido. ngee.
abah : oky, tapi kena amik adik taw. abah mybe blik lambat. mama pun sama. .
cbs : oky. tade hall. :)

petang tu mmg gelap nk hujan. aku pun sengih sorang2 mcm org bodoh. excited la ni dpt balik nk tido. mmg aku punch out on time kau tahu! hehehe. sesampai nya aku kat rumah, hamik kau! KUNCI RUMAH pulak TAK BAWAK, along pulak tiada di rumah! mmg mnyirap la aku kan. grrr. ada masa sejam setengah seblum amik adik. ish, kebtulan aku tga masyuk skit. apa lagi g la shopink barang yang aku rasa nk bli. sementara tnggu adik. shopink skit2 jela.

P/S: tgk tu. mmg ada je halangan. mmg tade jodoh langsung dgn kunci. grrr. agak agak kan, dgn KUNCI KEJAYAAN ada jodoh tak? haahhahah! weeeee :D


THE END.



No comments: