khas untuk mu sahabat. :')

permulaan hanya dengan sepatah dan sepatah.
lalu bertukar kepada balas dan membalas.
kemudian bertukar kepada gelak tawa.
disusuli dengan gurau senda.
yang disertai dengan kasih dan sayang
tapi..
itu semua datang dalam sekelip mata.
dan berakhir tanpa di duga dan di pinta.
mengapa?
apa muslihat mu yang sebenar?
kenapa depan bermadah berhelah.?
belakang kau berkata begitu?
apakah yang kau mahukan?
apa niat mu wahai sahabat?
adakah kau ikhlas?
kita tidak perlu berpura pura lagi.
kerna kau akan jauh dari ku.
tidak kah kau sedar mengapa posisi kau di ubah?
adakah ini sudah suratan takdir.?
yang kita memang tak perlu lagi bersama?
adakah aku puncanya.?
adakah aku yang memulakannya?
aku sendiri tidak tahu apa jawapannya
tetapi..
apa pun jawapan nya..
aku tak mampu untuk mengubah nya.
aku tidak layak untuk menentukannya.
ini semua sudah tertulis.
wahai sahabat.
teruskan apa yang sudah kau lakukan.
jangan kau akhirinya.
kerna aku akan pergi.
pergi jauh dari mu.
supaya kau akan selesa dengan ketiadaan kuh.
lupakan lah aku.
hanya sekejap sahaja lagi.
bertahan la wahai sahabat..
apa yang aku mahu kau tahu sahabat..
kau masih lagi kawan aku.
kau masih dalam ingatan kuh.
akan ku kenang dikau dalam kenangan hidup ku..
akhir kata..
mengapa persahabatan kita perlu berakhir sebegini rupa?

THE END
(adakah ia benar benar berakhir?)

7 comments:

Nisa Fuzi said...

nape ni muuuuuuuu.

geget_otakk said...

HAHAHAH. tarak pape (:
sje nk jdi mcam a samad said. bole tak? HAHAHAHAHAH

Tuan Muda said...

samad said pown x mcm nih dU_Ub

Nisa Fuzi said...

eeee gedik la mu ni !

Anonymous said...

"sahabat" choi !!

Anonymous said...

"sahabat" ? choii !!

Anonymous said...

hai.
love to know you.
hope you keep writing okay.
love to read it. <3