배니안에서 초밥을 먹는하다?

aku tak tahu la btol ke tak tulisan korea aku tu kan! tjuk nak gebang je lebih.. heheh. google translate! korang kalau tak paham, call 1300-13-1300 ! nnt dia aja korang mengaji bahasa korea ni!  lepas mengaji dia akan tanya kau nak mkn apa. kau ckp nk GSB, tak pun BIG MAC! hahaha,

ntah apa mimpi la kan. boring sgt dgn mknan kat uitm ni..ttbe lidah aku ni nk jugak ni jd transformers, bertukar dri lidah org melayu jadi lidah orang mata sepet. tuu diaaa! tamau kalah jugak tu. nk jugak tanpomers !  lidah ni mengada nk mkn sushi. tgan ni gatal nak gulung gulung.. yang duit tu merajuk tamau keluar. haa! pahee dok? dalam erti kata lain. BERJIMAT & MENGEDIK! sje sje nk jadi chef TWO gitu.  kbutalan bahan bahan dah ada.beli nasi & telor aje.  okay myeh ambo nk kongsi recipe!

BAHAN BAHAN:
2000 butir nasi.
tuna tuni.
telor dadar ABG JIJIE.
rumpai laut china utara.


CARA PENYEDIAAN:
gi CMART. cari bahan bahan. then kau buat la ikut suka. smpai jdi sushi! tpi kau jgn g campur tuna dgn telo tu. buat  dua jenis sushi la kan. tapi kalau lidah kau ni pelik pelik ikut suka la..


hasilnyaa.. tadaaaaa..





ye. aku tahu huduh! =__=' tapi ada la jugak rupa sushi. tapi rupa sushi tak jadi la kan. haha. yang penting orang orang yang mkn sushi air kuku aku ni tak cirit birit. weee!
p/s: sushi mkin huduh sbb pisau tumpul & maklumlah rumpai laut china utara ni liat -__________-


THE END.


No comments: